El nou paradigma a les xarxes socials, Google+, ha experimentat, en els pocs dies que porta en proves, i malgrat que l’accés de nous usuaris al sistema era restringit, a través de les invitacions dels usuaris que ja l’estaven provant, un creixement fora de tot pronòstic. En tan sols tres setmanes, ja ha assolit 20 milions d’usuaris, xifra que Facebook i Twitter van trigar 2 anys en assolir. El gràfic següent, que compara el creixement en nombre d’usuaris de les tres xarxes, no pot ser més explícit:
És possible que, mentre escric aquesta entrada, les xifres que esmento ja s’hagin quedat curtes. De fet, en la setmana escassa que porto provant Google+, la meva xarxa ja és tan gran en nombre d’usuaris com la del Twitter, que porto més d’un any fent-la créixer.
Moltes de les coses que no m’agraden de Facebook veig que no passen a Google+. Per exemple, quan penges un contingut a Facebook, fotos, vídeos, textos, etc, segons les condicions del servei, estàs cedint-ne la propietat a Facebook, que el pot utilitzar sense el teu permís amb la finalitat que consideri; en canvi, els continguts que penges a Google+ continuen sent de la teva propietat i Google+ no pot utilitzar-los sense el teu consentiment.
A mi m’han anat molt bé per començar aquestes 5 petites lliçons en vídeo (en castellà):
Com començar amb el Google+
Com utilitzar els cercles i afegir amics
Com configurar Google+
Com utilitzar la secció interessos
Com fer cerques i utilitzar la secció principal
Si, malgrat els avantatges de Google+, vols continuar fent servir també les xarxes Facebook i Twitter, hi ha eines que permeten utilitzar el teu Facebook o el teu Twitter sense sortir de l’entorn Google+.
Oriol López
Més sobre Google+:
- Facebook es dueño de tus datos mientras que en Google+ el dueño eres tú
- 17 Trucos, aplicaciones y consejos, lo mejor de Google +
- Llibre col·laboratiu sobre Google+ (en anglès)
-Com utilitzar Facebook des de dins de l’entorn Google+ (en anglès)
-Com utilitzar Twitter des de dins de l’entorn de Google+ (en anglès)

Sophia Blasco
26 juliol 2011
Per si en llegir-lo, vols obrir el teu perfil al Google+, tinc invitacions, demana’m la teva!
Sols cal la teva adreça electrònica.
Et deixo aquí la meva: sophiablasco@gmail.com
Oriol López
26 juliol 2011
Gràcies, Sophia.