Sobre els límits de Twitter, les etiquetes (o “hashtags”) i les llistes

Recentment el meu compte de Twitter ha assolit la xifra de 2000 following i, de sobte, he descobert que Twitter et limita (en determinades  circumstàncies) la possibilitat de continuar seguint altres comptes. En aquesta anotació explicarem com actuar quan això passa, i tot seguit explorarem el món  de les etiquetes o hashtags (com analitzar una etiqueta i extreure’n indicadors) i reivindicarem la importància de les llistes.

No Limit 2008 Casting

Imatge: “No Limit 2008 Casting” by I’m Fresh! You’re Pretty!, on Flickr

Límit 2.000 following

Efectivament, arribo als 2.000 following i, en intentar seguir el compte 2.001… el sistema m’impedeix fer aquesta operació i em dóna un avís. Acte seguit, desconeixedor com era d’aquesta limitació, consulto a sant Google què estava passant, i trobo una interessant anotació de Fabio Marciano que tracta aquesta qüestió. Pel que sembla, el sistema tolera que el nombre de following s’incrementi sempre que el nombre de seguidors sigui superior al de persones seguides o, si més no, que es mantingui una relació 1:1 respecte del nombre de followers, que no era el meu cas.

Segueixo les assenyades recomanacions del senyor Marciano, em dedico a fer neteja i, en un moment, em planto en els 1925 following. Tinc marge novament per seguir més comptes, però ara en tot cas reflexiono una mica més a l’hora de fer-me’n seguidor d’un de nou.

Les etiquetes o hashtags: eines per analitzar-les  i mostrar indicadors

Aquestes vacances he aprofitat per experimentar amb algunes eines disponibles a la xarxa que ens permeten fer seguiment d’una etiqueta determinada.

1) Twapper Keeper: serveix per enregistrar les piulades emeses amb una etiqueta determinada. Es poden enregistrar amb el nostre compte d’usuari i descarregar-los per emmagatzemar-los i analitzar-los a posteriori. Entre els indicadors que mostra l’arxiu d’estadístiques trobem els principals piuladors de l’etiqueta, les converses, replies i mentions, converses, URL, etc. Aquí teniu un exemple de l’informe estadístic de l’etiqueta #recerca.

2) Hashtags.org: mostra una gràfica amb la freqüència amb què apareix una etiqueta determinada els darrers dies (aquesta és la gràfica de l’etiqueta #recerca).

3) What the trend: eina molt usable que permet esbrinar l’abast d’una etiqueta i les persones que més contribueixen a la seva difusió, així com conèixer les tendències més destacades del moment.

4) TweetReach: aquesta aplicació en línia permet calcular el nombre de tweets emesos sobre una etiqueta o una paraula concreta, així com els principals twitaires que l’han emprada (per exemple, podeu consultar l’informe sobre l’etiqueta #recerca).

5) Twubs: tot un clàssic. Fonamentalment serveix per fer seguiment en línia de les piulades que s’estan emetent sobre l’etiqueta associada a un esdeveniment determinat.

Les llistes, un element imprescindible per fer seguiment

Recentment Cristina Aced analitzava en un magnífic post del bloc de l’ESCACC  la utilitat de les llistes de Twitter. Descriu molt acuradament les aplicacions de les llistes, la principal de les quals és que permet fer seguiment del que s’està dient a Twitter sobre un tema concret, al qual hem associat els piuladors que més en parlen, i evitem així haver de consultar tot el Time Line sencer.

Aquestes vacances he aprofitat per crear tres llistes, tot seguint el suggeriment de diverses persones que em van recomanar que creés diverses llistes que recollissin els comptes de Twitter que esmento en el meu article Twitter es consolida en la recerca i la comunicació científiques. Doncs bé, finalment trobareu la majoria de comptes esmentats en aquest article (i molts d’altres) en aquestes tres llistes de Twitter:

  • Research_Institutions: centres i grups de recerca, grans infraestructures, acadèmies…
  • Universities: universitats i comptes realacionats amb l’ensenyament superior
  • Science_media: mitjans de comunicació o comptes d’institucions dedicades a fer divulgació científica

Són llistes públiques, i per tant us en podeu fer seguidores o seguidors lliurement.

Xavier Lasauca i Cisa

Bloc L’ase quàntic

Recerca 2.0, Ciència 2.0, xarxes socials, dones i ciència, universitats, open access, open science, innovació a l'Administració, open data...

Tagged with: , , , , ,
Arxivat a Ciència i Tecnologia
5 comments on “Sobre els límits de Twitter, les etiquetes (o “hashtags”) i les llistes
  1. Oriol López ha dit:

    Google+ apuja aquest límit de persones a les que pots seguir a 5000 (com el màxim d’amics al Facebook). De fet, a Twitter argumenten que és humanament impossible seguir el TimeLine si segueixes més de 2000 persones, per poc actius publicant que siguin la majoria d’aquestes 2000, i ho trobo, fins a cert punt, raonable.

  2. Com molt bé dius, és materialment impossible seguir constantment el que diuen més de 2.000 persones. Sigui com sigui, les llistes permeten que hi afegeixis algú encara que no en siguis seguidor, i es pot seguir el TL d’una llista concreta sense limitacions de cap mena.

  3. […] 8. Sobre els límits de Twitter, les etiquetes (o “hashtags”) i les llistes […]

  4. M’ho guardo a l’Evernote perquè això ho sabia (sospito que ho havia llegit aquí mateix!) i ja no m’enrecordava. #repapiejant! Hahahahaha!

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: