Escher i la cascada impossible

Probablement hàgiu sentit a parlar alguna vegada del senyor Maurits Cornelis Escher i les seves litografies impossibles. Potser us sona la de Pujant i baixant, on podem veure unes escales aparentment infinites, o La casa de les escales, on podem veure tot un seguit d’escales dibuixades en angles inversemblants i paradoxals. Avui, però, vull parlar-vos sobre la Cascada. És la següent:

Una cascada retroalimentada. Impossible, no? Ens resulta paradoxal i gairebé grotesc. L’aigua no pot fer això que sembla que ha de fer sense desafiar les lleis físiques que se suposa que regeixen la vida al nostre planeta.

Ara, mirem-nos el següent vídeo. Ho podem fer –i de fet, ho recomano– des de Youtube en alta definició i a pantalla completa.

Sembla increïble, oi? Òbviament, ha de tractar-se d’un efecte òptic, d’un engany de la vista al nostre cervell. Tanmateix, sigui com sigui, està molt ben aconseguit i per molt que ens hi escarrassem, ens és dificilíssim arribar a comprendre’n el truc. Magistral.

Us atreviu a fabricar la vostra pròpia cascada impossible a casa vostra?

Bixo.
http://elblocdelbixo.blogspot.com

Desconegut's avatar
Quant a

Rojoseparatista animalista de Barsalona. Can Fanga. Catalunya. Reino de España.

Arxivat a Ciència i Tecnologia
3 comments on “Escher i la cascada impossible
  1. Tomàs's avatar Tomàs ha dit:

    Sempre m’han agradat les il·lusions òptiques.

    Ara bé, el vídeo és per nota. Fantàstic.

  2. Oriol López's avatar Oriol López ha dit:

    Si no ho veig, no m’ho crec! No, ni veient-ho no m’ho crec! Està molt ben fet, no veig on és el truc!

  3. Josep Miquel Delgado Padrosa's avatar Josep Miquel Delgado Padrosa ha dit:

    La relativitat….tot depen de la posició d’observació, i fins i tot aquesta darrera, és relativa….Einstein…😉

Els comentaris estan tancats.