Caja Cívica, la caixa 2.0.

No hi ha com el màrqueting buit.

No hi ha com el màrqueting buit.

Per sort, no tothom té una preocupant manca d’imaginació a l’hora de trobar nous noms per a fusions bancàries com li ha passat a “Caixa de Catalunya”, ara “Catalunya Caixa”. Hi ha entitats que han aprofitat les fusions per fer alguna cosa més que fotre fora a un munt de gent i agafar les peles del FROB (Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria). Em refereixo a la sobre-publicitada “Banca Cívica”, aquests si que han encertat el nom de ple, i també la retòrica buida però altisonant, “Banca Cívica es una iniciativa innovadora, inspiradora y revolucionaria” ens diuen, però que hi ha al darrere de tot això?.

Doncs la veritat és que per molt que s’auto-defineixin com a banca 2.0, la unió de “Caja Navarra”, “Caja Burgos”, “CajaSol” y “CajaCanarias” no representa cap revolució a aquest món de les fusions bancàries. El fet de que et deixin opinar sobre el destí d’un percentatge dels seus beneficis no crec que representi una gran revolució en el món de la banca, i més si tenim en compte aquests fets:

  • Al crear-se “Banca Cívica” s’ha fet un ERE que afecta a 1.100 treballadors, d’un total d’uns 9.500, no està malament en percentatge, oi?.
  • S’han sol·licitat 1.100 milions d’euros de rescat públic dels fons del FROB (sembla que el número 1.100 ens hi agrada molt…).
  • S’han tancat 137 oficines i obligat a un número indeterminat d’empleats a desplaçar-se per conservar la feina.
  • Caja Navarra és sòcia majoritària de Oesia Networks S.L., empresa que en part es dedica a treballar per a Lockeed Martin, concretament els hi subministra components pels seus helicòpters MH-60R (el de la foto).
Guerra cívica...

Guerra cívica...

És ben clar que la intenció d’aquest invent anomenat “Banca Cívica” és confondre al públic i fer una operació de màrqueting i de neteja de cara d’aquesta banca que com és evident ara com ara no gaudeix de massa simpatia popular.

A ningú se li escapa que ens volen enganyar, això de “Banca Cívica” sona molt a “Banca Ètica” i quedarà molt bonic i solidari imprès a la llibreta i a la targeta de crèdit dels seus clients.

La “Banca Cívica” et pregunta sobre a que vols dedicar una part dels seus beneficis d’una llista prefixada (es fan unes votacions), sempre sense dir-nos com han fet per obtenir aquests beneficis.

La “Banca Ètica” ens garanteix i ens informa de que tots els diners han estat invertits en activitats econòmiques amb un impacte positiu a la societat.

http://es.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_SH-60_Seahawk

MadeByMiki

Quant a

::.·No sé que no sé res·.::

Tagged with: , , , , , , , , , ,
Arxivat a Cultura i Societat
4 comments on “Caja Cívica, la caixa 2.0.
  1. Álex Ribes ha dit:

    Queda clar que els mots Banca Cívica formen un oxímoron, com també ho fan les paraules inteligència militar

  2. didaclopez ha dit:

    El que és interessant, des d’un punt de mira sociològic, és que hi hagi hagut un creatiu que hagi considerat comercialment interessant vincular el terme ‘revolucionari’ amb ‘banca’, ni que sigui a través del concepte ‘banca cívica’. Es tracta, doncs, de domesticar el descontentament, i donar una sortida adequada a la ràbia

  3. Tomàs ha dit:

    Hola Miki, estic d’acord amb el que han dit els dos anteriors comentaristes.

    Avui he llegit a la premsa que aquesta Banca tant Cívica necessitarà una carretada de milions per acomplir amb les noves normes dictades pel govern. Imagino que la nova campanya va destinada també ha fer un llançament d’una nova imatge que els faciliti aconseguir aquests diners sigui d’inversors particulars, sigui sortint a borsa.

  4. Oriol López ha dit:

    Obtenir el màxim benefici i el civisme i l’ètica no solen anar gaire lligats.

Els comentaris estan tancats.

A %d bloguers els agrada això: