Encara fumes? Anima’t a guanyar salut!

Smoke, de Andrew MagillL’aprovació de la nova llei antitabac, que ha entrat en vigor el 2 de gener de 2011, és una molt bona oportunitat per alliberar-se del tabac

La disminució global del tabaquisme a Catalunya és una realitat!
Ara per ara, menys adolescents s’addicionen al tabac, més adults aconsegueixen alliberar-se de l‘addicció al tabac i s’ha reduït el tabaquisme en la població femenina.
És a dir, cada vegada hi ha més persones ex-fumadores que han aconseguit alliberar-se del tabac i menys joves atrapats per l’addicció al tabaquisme.
Enquestes realitzades a molts països mostren que més de la meitat dels fumadors voldrien deixar de fumar; un incentiu, un bon pla i, de vegades, l’assessorament d’un professional els facilitaran aconseguir-ho.

Pel que fa a l’incentiu, què et sembla aprofitar aquesta oportunitat per regalar-te salut?

A continuació, trobaràs algunes recomanacions per alliberar-te del tabac:
1.- Llistar separadament els motius pels quals fumes i els motius pels quals vols deixar de fumar.
2.- Definir l’objectiu com un guany i com un repte, utilitzant els motius pels que vols deixar de fumar, concretant què guanyaràs, per exemple: guanyar salut, recuperar l’olfacte i el gust, estalviar per regalar-te unes vacances estiuenques amb els diners que estalviïs al no comprar tabac, …
Centrar l’objectiu en “No Fumar” o “Deixar de fumar” significa “Perdre” o “Prohibir”; a nivell inconscient, aquests objectius ens generaran el desig de resistir-nos a la pèrdua o de transgredir la prohibició i això ens farà més difícil aconseguir alliberar-nos del tabac.
3.- Decidir quin dia començaràs.
4.- Esbrinar en quins moments et resulta més difícil no fumar: després de dinar, a la feina, en les tertúlies.
5.- Tenir preparades alternatives per quan el desig de fumar sigui molt fort: relaxar-te, beure un gotet d’aigua a glops petits, minimitzar les sobretaules, sortir a passejar amb els amics en comptes de quedar per fer un cafè, etc.
6.- Recorda que durant la nit, dormim de 6 a 8 hores seguides i la falta de nicotina no aconsegueix despertar-nos.

Dissenyar un pla que atengui als quatre nivells addictius (l’addicció física, l’addicció psicològica, l’addicció social i l’addicció gestual) detallat i a mida t’ajudarà a aconseguir-ho.

Allibera’t del tabac!
Guanya salut!

Per compartir-lo, utilitza aquest enllaç: http://wp.me/p144V1-aR

Sophia Blasco Castell

Compartir és estimar, de Jose Mondo

Coach personal

Arxivat a Altres
One comment on “Encara fumes? Anima’t a guanyar salut!
  1. Oriol López ha dit:

    Per un món sense olor a burilla!

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: