L’hort o jardí és el lloc ideal per aprendre les diferents varietats i espècies vegetals, i també saber apreciar la diferencia entre les hortalisses conreades de manera natural que no presenten riscos i com podem menjar-les: fresques, cuinades o fer-ne conserves. En contra podem veure que l’aplicació de pesticides i adobs sintètics compliquen les feines i posen riscos innecessaris al jardí infantil.
La practica d’un hort o jardí natural, presenta preguntes importants que ajuden als escolars a tenir més abast sobre els coneixements en medi ambient, biodiversitat i sostenibilitat.
Preguntes que tenen resposta allà mateix i que ajuden a la sensibilització dels protagonistes mitjançant la sembra, trasplantant o preparant el compost. Que signifiquen els aliments cultivats amb tècniques naturals sense pesticides, l’estalvi del aigua amb reg per goteig, el procés de compostatge de restes naturals. L’ importància de mantenir un sòl ric en matèria orgànica aplicant el compost que ells mateixos han preparat. Els més grans poden entendre les diferencies genètiques del aliments modificats.
Tanmateix l’observació dels diferents insectes: els beneficials i els que no. L’ús de plantes companyes i remeieres amb la biodiversitat i l’equilibri que mantenen els diferents ecosistemes. És molt important preguntar-los i respondre les seves preguntes perquè el hort és un aula més, sense parets, al exterior, però plena d’idees, imaginació i activitats.
Teresa.
Cert, se li pot treure molta punta a nivell pedagògic a un hort o a un jardí. Molt bona proposta. Ho faig córrer al Twitter.