Com cada any, l’associació STIC.CAT organitza els Premis Blocs Catalunya corresponents a l’any 2011 amb l’objectiu de promoure la creació, manteniment i promoció de blocs en català.
L’associació STIC.CAT (Societat de Tecnologia i Coneixement ) va néixer l’any 2008 amb vocació de ser una entitat que generi interactivitat i innovació en el context de la cultura i la llengua catalanes, sobre la base de les TIC com a eix vertebrador.
Els objectius de l’associació, entre d’altres, són la promoció i la divulgació de la societat de la informació i del coneixement, el foment de la interacció entre la ciutadania mitjançant les TIC, vetllar per la desaparició de l’escletxa digital en l’àmbit social i facilitar l’accés de les TIC als sectors educatius, culturals i ONG.
L’edició d’enguany
Els blocs que participen en aquesta edició s’agrupen en les següents classificacions temàtiques:
- Cultura i tendències
- Literatura (Premi LLetra UOC)
- Periodistes i mitjans
- Educació
- Esports
- Cuina, gastronomia i enologia
- Universitats, recerca i ciència (Premi Universitat de Girona)
- TIC
- Política, economia i societat
- Història, tradicions i patrimoni (Premi Omnium Cultural)
- Turisme i viatges
- Miscel·lània i Personals
El bloc L’ase quàntic participa en la categoria Universitats, recerca i ciència (Premi Universitat de Girona), conjuntament amb altres blocs certament molt competitius. Si voleu votar-lo, així com als blocs de la resta de categories, el procés està obert a qualsevol persona que vulgui participar-hi i és molt senzill:
1) Caldrà registrar-se com a usuari a la pàgina web de STIC, mitjançant la introducció d’un correu electrònic i una contrasenya, o directament amb l’usuari personal de facebook o twitter.
2) Un cop registrat, s’accedeix al panell d’usuari STIC i des d’aquí al taulell de votació del Premis Blocs 2011, on hi haurà les 12 categories temàtiques. Quan l’usuari selecciona una categoria, apareixen els blocs que hi participen, ordenats alfabèticament i per perfils (personal, professional i corporatiu).
3) L’usuari disposa d’un total de 12 vots per repartir a raó d’1 vot per categoria temàtica. Un cop votada una categoria, el vot quedarà enregistrat i no es podrà canviar.
Un cop acabat el procés de votació popular (el 10 de setembre), els blocs finalistes passaran a la fase de valoració del jurat i finalment tindrem el resultat definitiu per al lliurament de guardons el dia 1 d’octubre de 2011 a la Seu d’Urgell. Bona votació i molta sort a les persones i institucions que participen amb el seu bloc! ![]()
Xavier Lasauca i Cisa


Un bloc altament recomanable, com també, en la categoria/temàtica ‘Miscel·lània/Personals’, el bloc ‘Sorrobloc’, http://sorrobloc.blogspot.com/ , del nostre company Salvador. Els dos tenen ja el meu vot.
Recordar que, com ens explica en Xavier, es poden votar diversos blocs, mentre no siguin de la mateixa categoria/temàtica.
Moltes gràcies per les teves paraules, Oriol. Aprofito també per desitjar molta sort a en Salvador, l’altre ‘mediterranista’ que es presenta als premis des del “Sorrobloc”, a la categoria de Blocs personals.