L’Anna i la bàscula

"Simply beautiful", via lifehappenslovehelps

Feia dies que l’Anna notava que la faldilla li anava lleugerament estreta, no li feia gràcia pesar-se, sabia que la bàscula li confirmaria les seves temences. Intentà distreure’s i focalitzà la seva atenció en aquell informe que estava enllestint. Camí de casa, en passar per la farmàcia es va pesar, la bàscula va dir: 78 quilos. Quin cop més baix; havia augmentat 3 quilos en poc més d’un mes. De totes maneres, 3 quilos eren molts quilos, va decidir pesar-se en una altra bàscula, poder aquesta no estava ben ajustada; va caminar fins al centre i allí va pesar-se novament, la bàscula del centre li va donar un pes diferent, 78,5 quilos, 3 quilos i mig! Caminant una estona havia augmentat mig quilo! No donava crèdit. En arribar a casa, va decidir sopar fruita. L’endemà, de bon matí, es va pesar novament, la bàscula de casa li va ser més agradosa, li va donar un pes de 77,5 quilos. Aquell ball de xifres la desconcertava.

Aquesta relació amb la bàscula sovinteja.
Qui no ha patit desconcerts pel ball de xifres?
Qui no ha temut l’hora de pesar-se?
Qui no ha viscut la frustració de trobar-se com a premi per fer bondat amb les postres un augment de pes?
Si volem controlar el nostre pes corporal, o hem observat un lleuger augment de pes i hem decidit posar en marxa un pla per aprimar-nos, o hem començat una dieta i volem fer-ne el seguiment, … ens interessa harmonitzar la nostra relació amb la bàscula, ens pot ajudar a tenir cura de la nostra salut. La doctora Pilar Senpau ens proposa un parell de suggeriments per fer-nos-ho fàcil:

  1. El millor moment del dia per pesar-se és al matí, en llevar-se, abans d’haver esmorzat i després d’haver orinat.
    El pes varia al llarg del dia, en vestir-nos, en esmorzar, en havent dinat; a la nit, abans de gitar-nos, és quan probablement el pes es troba en el seu punt més alt. Hi ha molts factors que poden fer variar el pes d’un a tres quilos al llarg del dia.
  2. Si tenim per costum pesar-nos quasi a diari, la doctora ens recomana prendre com a pes de referència el més baix de la setmana, ja que cada dia el nostre pes és diferent; hi ha molts factors que poden incrementar el pes reflectit a la bàscula sense que això signifiqui que ens hem engreixat:
    – Els canvis hormonals han afectat el grau de retenció de líquids.
    – Un refredat, ens ha engegat un procés inflamatori i hem retingut líquids.
    – Tenim concertada una entrevista molt important, el nostre nivell d’estrès s’ha incrementat; l’estrès , de vegades, ens pot comportar un increment de retenció de líquids.
    Per aquests motius se’ns recomana anotar, com a pes de referència, el més baix de la setmana.

Si fas un seguiment del teu pes corporal, per perdre pes, amb l’objectiu de preservar una bona qualitat de vida, aquest parell de recomanacions t’estalviaran més d’un ensurt.
T’interessa controlar el sobrepès, i la bàscula et pot ajudar a aconseguir-ho si entens les fluctuacions de pes com quelcom absolutament natural de la teva fisiologia.

Si vols aprimar-te, et puc ajudar a aconseguir-ho; farem el teu pla personalitzat i aconseguiràs aprimar-te definitivament.
Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach personal
www.coachingpersonal.cat

Originalment publicat a Receptes per Viure Bé!

Bibliografia: Raons de pes, de Pilar Senpau, Col·lecció Salut i Vida, editorial Pòrtic, 2009.

+ continguts sobre a   i 

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Ciència i Tecnologia, Cultura i Societat
2 comments on “L’Anna i la bàscula
  1. Oriol López ha dit:

    Molt bones recomanacions per harmonitzar la nostra relació amb la bàscula.

    • Sophia Blasco ha dit:

      La bàscula recull les variacions de pes atribuïbles a raons molt diverses, tenir-ho en compte ens interessa.
      Gràcies per comentar, Oriol.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: