Homenatge a Enric Valor a l’Alt de Guisop

Imatge

Per tercer anys consecutiu, i va camí de convertir-se en un esdeveniment que caldrà assenyalar a l’agenda, el 22 d’agost ens hem aplegat a Castalla per retre homenatge a Enric Valor, quan es compleixen 102 anys del seu naixement. Prop de quaranta «valorianes i valorians», responent a la crida de l’Ateneu Republicà de Petrer i del Centre Castellut de Castalla, hem pujat a l’Alt de Guisop, ben de nit, i hem assistit a l’impressionant espectacle de l’eixida del sol ben a prop de Planisses i del Maigmó, i hem contemplat les comarques de la Foia de Castalla, l’Alacantí i les Valls del Vinalopó, així com tota la costa des d’Alacant fins a Múrcia.

Tan bon punt hem arribat, esperonats pel mestre de cerimònies Vicent Brotons, hem recordat i homenatjat l’escriptor i gramàtic de Castalla amb la lectura d’uns textos literaris i algunes reflexions sobre llengua, i amb un brindis ofert per Glòria Gómez, que hem acompanyat amb un poc de cava, herbero de la Serra de Mariola i, fins i tot, un poc de torró casolà que estava ben bo.

Com en les anteriors edicions, el matí l’hem acabat amb un bon esmorzar a Castalla on hem parlat d’aspectes relacionats amb Enric Valor, especialment de literatura i llengua, i amb el compromís per retrobar-nos el proper 22 d’agost de 1914.

Es tracta d’un acte ben senzill d’homenatge a l’il·lustre castallut, però que, a la vegada, ens serveix per recordar tots els personatges que han lluitat en condicions ben adverses en defensa de la nostra llengua, com ara Carles Salvador, Manuel Sanchis Guarner, Josep Giner, Francesc Ferrer Pastor, Joan Fuster i molts altres. Però no només això, amb la pujada a aquest espai emblemàtic també homenatgem els milers de valencians que lluiten cada dia en defensa del valencià i que volen viure amb normalitat en la llengua del seu poble. En definitiva, simbolitza la nostra voluntat de reivindicar i lluitar per un País Valencià lliure i ben nostre.

Podeu llegir l’article complet al blog L’interés per la llengua dels valencians

Professor de valencià; professor col·laborador de la UOC; interessat en la història de la llengua catalana, referida especialment al País Valencià.

Tagged with: , , , , , , , ,
Arxivat a Cultura i Societat
One comment on “Homenatge a Enric Valor a l’Alt de Guisop
  1. David Pedret Cabedo ha dit:

    Volia donar les gràcies a totes les persones, en especial al senyor Vicent Brotons, que de tant bona gana em van acollir a l’homenatge de l’Enric Valor el passat 22 d’agost. L’ascens a l’alt del Guisop, gairebé de nit, és una experiència increïble. Tanmateix el que més em va agradar va ser poder parlar i conèixer a gent del país valencià amb els quals tenim els catalans tantes coses comunes, malgrat la nul•la comunicació que hi ha a nivell institucional. Una prova d’aquest fet és la poca difusió que tenen les obres de l’Enric Valor al principat, les quals jo desconeixia i que amb un any de temps espero poder posar-me el dia.
    Gràcies a tots.

    David Pedret Cabedo

Els comentaris estan tancats.

Subscriviu-vos-hi gratuïtament i rebreu els nous articles al vostre correu!

RSS
RSS
A %d bloguers els agrada això: