Ara fa un grapat d’anys, uns sis aproximadament, vaig fer uns importants canvis laborals i vitals. Una de les coses que vàren canviar totalment va ser la meva relació amb el transport públic, del que vaig passar d’observador a usuari diari.
Durant aquests anys he passat de la RENFE i el Metro diari, als FGC i Metro diaris. De l’hora de viatge a les dues hores diaries. De les obres del AVE a l’eliminació de trens per baixa ocupació de passatgers (el nou AVE Barcelona-París té una ocupació més baixa que la exigida com a mínima als FGC). També he passat del MP3 i el bloc de notes a la tablet. Del 20 minutos i el Que gratuits, a la misteriosa Vanguardia als seients dels trens…
Però el canvi més inquietant que he patit és sense cap mena de dubte és el tarifari i el de categoria com a usuari dels transports públics. Resulta que segons diuen ara els de TMB i el conseller de Territori i Sostenibilitat, en Santi Vila, “l’augment de les tarifes podria oscil·lar entre un 3 i un 4% i els més afectats en seran turistes i viatgers ocasionals.”
Així doncs ja no soc un usuari habitual dels seus serveis. Es veu que ells premien els usuaris habituals amb una congelació de preus, i els usuaris ocasionals com jo mateix, aquells que tan sols fem servir els seus serveis unes 600 vegades a l’any som castigats amb una puja aquest any de més del 8%. Realment és una putada ser un usuari ocasional, potser hauré d’agafar més sovint el transport públic, ja que tot i passar-m’hi mitja vida sembla que per a ells això encara no és suficient.
Per cert, feliç 2014 ;-)
I de les autopistes no en parlem ? És de llei que jo hagi de pagar als peatges com els bons, per no ser-ne usuari habitual, quan els que sí ho són en paguen la meitat ? I si em queixo, és perquè al capdavall, aquestes bonificacions les fan amb els meus impostos, i ja n’estic fins als mateixos…. ja sabeu què vull dir. Ja podem queixar-nos de can madrit, perquè a can barça el centralisme és calcat al de la “capital del reino”
Ben vist, el 0,09% de micro puja subvencionada dels peatges és una burla cap a tots els usuaris del transport públic. Realment és despreciable el tracte que ens donen mentre diuen que promouen el transport públic.
Vista la pujada tarifària, es pot arribar a pensar que hi ha interès en penalitzar l’usuari del transport públic, o motivar-ne el desús. A la llarga, encara resultarà més econòmic que tots ens comprem un vehicle privat; com que la contaminació no paga peatge…
No han fet altre cosa durant anys i panys, això si mentrestant ens van parlant de promocionarel trqnsport públic….