70 ANIVERSARI DE LA MORT DE HITLER

imagesEl dia 30 d’abril d’enguany, serà el 70 aniversari de la mort de Hitler. Per a tal motiu, una editorial publica dos nous llibres sobre la vida i el suïcidi del dictador. Els títols són “Hitlers Ende” (“La fi de Hitler”) de Sven Felix Kellerhof i “Adolf Hitler. Bildbiografie” (“Adolf Hitler, una biografia en imatges”) de Armin Fuherer. Ambdós títols expliquen com va ser possible el terror nazi.
La presentació dels dos volums – acte important en una edició- es va fer al búnker de Berlín de la estació Anhalter, en el barri de kreuzberg i avui dia museu. El 1943 es va fer aquest refugi antiaeri per protegir uns dotze mil habitants, quan Berlín va caure en mans soviètiques.índex
Avui dia, en ple segle vint-i-u, queden molt lluny tirans com Stalin, Franco, Pol Pot, Pinochet… veiem com la figura del dictador pràcticament ja no existeix, no obstant existeixen actituds dictatorials en governs, teòricament demòcrates: Rajoy amb el Dret a Decidir, Obama i el seu Guantánamo, Cristina Fernández de Kitchner i el fiscal Nisman i molts altres casos, situacions amb governs que, demòcrates o no, no tenen un dictador a l’antiga però actuen de la mateixa forma, ens hauria de fer pensar que la humanitat ha après ben poc del que va passar amb Hitler i tal vegada, aquest dos llibres ens poden servir com una mena de regressió que actuï catàrticament i d’ aquesta manera estem atents, perquè com diu la bíblia: “Sigueu sobris, vetlleu! El vostre adversari, el diable, rugint com un lleó ronda cercant qui engolir. Resistiu-li ferms en la fe.”

Autor: Francesc Rebolledo

Aut

"Per senyera, senyors, quatre barres. Per idioma, i senyores, català. Per condició, senyors, sense terres. Per idea, i senyores, esquerrà." ("La cançó dels cansats", Ovidi Montllor)

Tagged with: , , ,
Arxivat a Altres
3 comments on “70 ANIVERSARI DE LA MORT DE HITLER
  1. rexval ha dit:

    Tant de bo se n’hagués mort abans, encara que un altre haguera ocupat el seu lloc. Hitler no era Hitler i avant, sinó milions de marc dels industrials alemany, de dòlars, de Ford, el dels cotxes, etc. Alegrar-se la la mort d’un genocida és lícit, el que és menyspreable és alegrar-se de la mort un mestre per ser català. Es repeteix la història dels que s’alegraven de la mort dels catalans de l’avió. El mestre era company meu, del meu sindicat i ara mateix hi ha qui ho està celebrant amb cava español en la Xarxa. Vos col·loque una intervenció meu en castellà en un altre lloc. De Lleida, Francesc, era este xic. 36 anys i feia susbtitucions.

    Llueve sobre mojado. No hace mucho, unos vajeros catalanes perdieron la vida en el accidente aéreo. Enseguida, se inundaron las redes sociales con muestra de alegria por su muerte solo por ser catalanes. Os envié un mensaje manifestando mi horror ante lo sucedido. No faltó quien me dijo que yo me ponían como ellos – los que se burlavan – o que estaba en el otro extremo, o que hacía como ello. La verdad, de ofendí.Yo NO son como esa gentuza pero al revés, en absoluto. Nunca me alegraria de la muerte de nadie. Una sola excepción. En mi familia, con muertos y desparecidos por Franco, nos alegramos de su muerte y lo celebramos con champagne francés. Encima me dieron tres días de “luto nacional” que fueron tres días de vacaciones. Esa es la única excepción.

    Los que ahora mismo se están mofando por la muerte y heridos de catalanes son de muy baja estopa, pero estoy convencido de que muchos otros se algran porque el odio a Catalunya es muy intenso y extendido. Mi mujer yo lo hemos sufrido en diferentes lugares de un país que no es el nuestro. Yo no me puedo sentir “español” mientras haya esta clase de españoles. El mundo no acaba en España y me siento mucho más cercano de Barcelona que de Badajoz, con respeto para los extremeños, pero yo no soy de su nación. La mía es donde se habla mi lengua. Yo no quepo en esta España, la de un general – Espartero, creo – que bombardeó Barcelona y dijo en su castellano imperial: “Habría que bombardear Barcelona al menos cada 50 años para que los catalanes aprendan,” ¿Aprender qué? Que no son españoles y que son odiados a muerte por estos.

    El profesor, de 36 años, militaba en mi mismo sindicato. Por él he sabido la noticia y era de Lleida, población que conozco. Un machetazo ha acabado con su vida. Cuatro herido, una profesorra. Los anticatalanistas celebrando la masacre. No oigo condenas. Joan Ribó, de Coalició Compromís- nacionalista de izquierdas, a quien conozco por que trabajó en el instiututo del pueblo de mi mujer, ha presentado una denuncia antes estos hechos a la fiscalía. No harán nada. Nada hicieron cuando las burlas a los catalanes muertos del avión. Yo mismo presenté una denuncia ante la Unidad de Delitos Telemáticos de la Guardia Civil. ¿Sabéis qué pasó? Ni me respondieron. Nada de nada. Estoy convencido de qui si los que hubieran muerto no fueran catalanes otro gallo cantaría.

    Si seguimos así, cualquier día matan a un catalán en tierras de Castilla y seguro que la culpa era del catalán por el hecho de serlo. ¿Qué como lo sé? Muy sencillo. Cuando me agredieron físicamente en Sevilla por hablar en catalán en la intimidad con mi mujer presenté denuncia en la policia española. El tipo que me atendió dijo literalmente: “Es que van ustedes provocando”. Lo dijo porque no le gustó que le hablara a mi mujer en mi lengua en su miserable presencia. Si esto es España, que pare, que me bajo. Hay Estados como Holanda o Suiza donde viven muy bien. Esta situación es insoportable.

    Regí

  2. Les teves aportacions són sempre molt interessants però et demanaria una mica de més concreció, així seria més capaç de seguir-te. Gràcies

  3. rex ha dit:

    Gràcies, ho tindré en compte.

    Regí.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: