Xenofòbia, homofòbia i cinefòbia: el còctel d’Interlobotomia

Si teniu la tensió una mica alta no llegiu aquest article que adjunto. L’ha escrit un periodista (?) que es diu Santiago Mata a La Gaceta del grup Intereconomía. No sé si és un pseudònim o és que ja estava predestinat per ser un sicari de la veritat i la professionalitat. Si us plau, demano un terratrèmol sense víctimes que ens separi per la franja de ponent i l’Ebre i ens allunyi ja de tanta estupidesa. Afirmar que Espanya és com un Donut, perquè té un forat al mig, ha passat de ser un acudit a convertir-se en una realitat intel·lectual.

Santiago Mata. Madrid

Nueve Goyas se llevó el domingo Pan negro, película de buena factura pero de un repetitivo guerracivilismo, donde los nacionales son los malos y algunos republicanos, involucrados en una trama de asesinato, son también malos. Más de lo mismo, ya que ese matiz sólo aporta ideología de género para denunciar la represión de la homosexualidad.

Lo grave, según los críticos que conocen la Academia de Cine, es que esta película ha ganado porque en esa institución se ha formado un frente catalanista en los últimos años, con la entrada a mansalva de técnicos y actores de dicha procedencia, que han votado a una, a diferencia de los castellanohablantes, divididos por su personal criterio artístico, y últimamente por los debates de la ley Sinde.

Este vergonzoso corporativismo llegó al extremo de dar a Pan negro hasta el Premio al Actor Revelación (Francesc Colomer), en lugar de a quien lo merecía, el boliviano Juan Carlos Aduviri, de También la lluvia.
Todo lo que ganaron los Goya el año pasado en independencia lo han perdido ahora en pro de una ideologización que enfadó no sólo a Álex de la Iglesia, sino a Icíar Bollaín, que anteayer mismo anunció que no se presentará a presidenta de la Academia.

Precedente Gaudí

La gala fue aburrida, ha perdido 300.000 espectadores, y el premio a Agustí Villaronga por ser homosexual y catalanista repite el pucherazo de los Premios Gaudí, el 17 de enero, al ganar 13 de las 15 estatuillas a las que estaba nominada la versión original, Pa negre. Sus partidarios apabullaron mandando cartas para pedir el voto, cosa que está prohibida en los Goya. Nadie ha investigado si esa campaña de hace un mes puede haber afectado a la votación del domingo.

No basta con ser catalán si no se pliega uno a la ideología y lobby rosa, así que se quedó fuera de los Goya Héroes, de Pau Freixas. En cambio, a Villaronga le avalaba no sólo su orientación sexual, sino la productora Isona Passola, conocida en el ámbito nacionalista de ERC. No en vano, con ella se fue a celebrar la victoria el director.

Ser de izquierdas, pero español, en este caso fue un inconveniente para el documental Ciudadano Negrín. Así que el premio fue para el halago del ex alcalde socialista de Barcelona, Pasqual Maragall, Bicicleta, cuchara, manzana, de Carles Bosch. Un fin de época donde Cataluña decide y España paga.

Quant a

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7 comments on “Xenofòbia, homofòbia i cinefòbia: el còctel d’Interlobotomia
  1. MadeByMiki ha dit:

    Ja ho vaig sentir, això hauria de ser delicte, va molt més enllà de la llibertat d’expressió.

    • Sophia Blasco ha dit:

      Absolutament d’acord, aquestes pràctiques són estil “Tea Party”, generant fòbies entre els pobles gratuïtament i falsament.
      L’apologia de la xenofòbia hauria d’estar criminalitzada.

  2. Montse ha dit:

    I mira que en som de dolentots els catalans, eh? Tenim els pobrissons ejpañolitos ben acollonits perquè veuen clar que els estem envaint i no pararem fins arribar a l’Atlàntic (d’allò… si em prenc un còctel de primperan, gelocatil, aspirina i biodramina no em farà mal, oi?)

  3. Álex Ribes ha dit:

    El Consell de l’Audiovisual de Catalunya té motius més que suficients per sancionar al canal Intereconomía. Tanmateix, crec que aquesta postura no interessa a cap polític.

  4. Oriol López ha dit:

    Indignant. Necessitem estat propi ja, perquè no ens passin aquestes coses. A Portugal, per exemple, no li passen.

  5. Tomàs ha dit:

    Malauradament els catalans ja ens hi estem acostumant a que les diguin de l’alçada d’un campanar i que no passi res.

    Cada vegada em refermo més en l’idea que Catalunya ha de construir el seu camí, a no ser que el terratrèmol del que parla l’Àlex ens ajudi.

  6. Dídac ha dit:

    M’ha agradat això de la “cinefòbia”, perquè és clau de tot. Etimològicament, cinefòbia voldria dir fòbia al moviment (a la velocitat). I des d’Intereconomia, la noció bàsica és la por o l’odi als canvis. A tota mena de canvis: socials, nacionals, sexuals, etc., que esquincen la imatge, altrament utòpica (o distòpica), del Roberto Alcázar heterosexual, castellanòfon, catòlic i meitat monjo i meitat soldat.

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