Decadència

"Grapes", d'Eric Wahlforss“Cuando un pueblo guerrero habituado a vivir en una ruda simplicidad, conquista y ocupa una región civilizada, rápidamente se acostumbra a la comodidad y al lujo y cada vez se vuelve más renuente a complicarse la vida con las dificultades y penalidades de la vida militar. En pocas palabras, cesa de ser guerrero. (Con frecuencia, los historiadores tienden a considerar dicha pérdida del gusto por la guerra como un signo de decandencia, como si hubiese algo despreciable en no ser un matón y en no desear participar en asesinatos colectivos. Quizá, por el contrario, deberíamos pensar que cuando se cesa de experimentar placer por la guerra es cuando se comienza a ser civilizado y decente).”

Autor: Isaac Asimov

El text anterior pertany a “Los egipcios”, versió castellana del llibre “The Egyptians” (1967), d’Isaac Asimov (1920-1992), que, com es pot comprovar en el fragment anterior, no és només un llibre d’història d’Egipte.

Oriol López

Quant a

M'agrada llegir i el món de la tecnologia

Tagged with: , ,
Arxivat a Cultura i Societat
4 comments on “Decadència
  1. Tomàs ha dit:

    Si, sense cap mena de dubte. El culte per la guerra es el que embruteix l’ésser humà.

    Durant segles i segles ha estat quasi a l’inrevés. Els pobles guerrers eren els dominadors. Alguns com Roma i sobretot Grècia conjuminaven l’art de l’oratòria i la filosofia amb la guerra.

  2. andreu ha dit:

    Estan en decadencia aquellos jovenes nacidos en los 50’s que conquistaron con esfuerzo, trabajando desde los 14 anos, y aprendiendo cosas en la escuela, el instituto la universidad o las escuelas de aprendices que los “conquistadores” habian organizado, aprendiendo sobre todo en los lugares de trabajo, las fabricas, los bancos, las oficinas de la grandes empresas.

  3. andreu ha dit:

    CATalans en decadencia? No Gracies! !
    A Catalunya aprenem de la historia i ens hem distinguit per la nostre capacitat de acollida que tant talent a generat en les darreres decades del segle pasat

    CATalans i CATalanes nascuts en la decada dels 50’s desperten de la decadencia economica poltica i social en que tots i totes estem vivint.
    Com ho fan? Gracies a les noves eines de la comunicacio i a Internet Reviuen la seva Memoria i prenen conciencia que han estat autors i constructors de la majoria de les industries actuals. Van ser constructors de un pais que els desalmats havien “ficat en un tunel” durant 45 anys de dictadura

  4. Oriol López ha dit:

    Si la pau és decadència, visca la decadència!

Els comentaris estan tancats.