Adidas Kunta Kinte

Llegit a El Periódico:

La empresa Adidas se ha visto obligada a suspender el lanzamiento de unas nuevas zapatillas, las JS Roundhouse Mids, previsto para el próximo mes de agosto en EEUU por el rechazo que este modelo ha provocado en las redes sociales, según informa este martes la cadena CNN. La marca alemana de calzado deportivo colgó en su página de Facebook el pasado 14 de junio una imagen de la zapatilla, que incorpora unos grilletes que recuerdan a aquellos que llevaban los esclavos, y destapó la caja de los truenos. Más de 2.000 comentarios en su página de Facebook han hecho que la empresa retirara la imagen, que desde anoche ya no se puede ver en su perfil, y que se replanteara la comercialización del modelo, que iba a salir a la venta al precio de 350 dólares”.

No siguem ingenus. Som en plena època de la cultura mainstream, la cultura de masses que els mitjans de comunicació desenvolupen des del segle passat. I en aquesta cultura impera el soroll. Fer-se un espai en els mitjans resulta una opció molt interessant per aquells que es volen globalitzar. I què millor eina que la provocació? Artistes com el Damien Hirst o dissenyadors com el Jeremy Scott (autor d’aquestes sabatilles) ho saben prou bé. En aquest sentit recomano el llibre “El arte de hacer ruido” del Pep Torres. En ell explica com obtenir una certa ressonància mediàtica. El que passa és que hi ha ocasions, com la d’aquest cas, en què els provocadors es passen vint pobles.

Per cert, algú recorda la serie Raíces i el seu protagonista esclau en Kunta Kinte? Com era la frase? Me llamo Kunta, Kunta Kinte. Ai, atac de nostàlgia!

Àlex

http://societatanonima.wordpress.com/

Quant a

Si aquest bloc t'agrada el pots recomanar als teus amics... i si no t'agrada, fes-ho amb els teus enemics.

Arxivat a Cultura i Societat
2 comments on “Adidas Kunta Kinte
  1. Oriol López ha dit:

    Si, potser tinguis raó, Àlex, potser tan sols volien aconseguir un espai als mitjans, però, de ben segur, hi ha millors maneres d’aconseguir aquest espai, sense necessitat d’animadversionar els clients amb la marca.

    • Àlex ha dit:

      El problema de la provocació és aquest. Si et surt malament pots perdre la teva imatge de marca. Molts es miraran Adidas d’una altra manera. Com és la marca del Real Madrid a mi ja fa temps que no m’agrada. Sóc més de bambes Victoria. :-)

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: