3 claus per aprimar-te!

Vull aprimar-me, avui començo la dietaLa Laia, en sortir de la feina, es va posar a barrinar:

Ho tinc decidit, dilluns començaré la nova dieta, la Núria me l’ha recomanada, diu que és una dieta fantàstica, miraculosa!
Des del Nadal, m’he engreixat 5 quilos, així no puc continuar! Vull aprimar-me!
L’estiu passat vaig fer una dieta molt dura, tot pesat i comptat, menjava estrictament el que estava planificat, i cada dia me resultava més difícil seguir-la; això sí, tot s’ha de dir, en 2 mesos vaig aconseguir perdre 3 quilos i mig però, quan vaig partir peres amb la parella, vaig recuperar tots els quilos que havia aconseguit perdre i encara em vaig engreixar més.
Confio que aquesta nova dieta miraculosa no em falli!

Vull aprimar-me guanyant salutLes probabilitats de fracàs de la dieta miraculosa que començarà la Laia són molt elevades. Diversos estudis científics recollits pel doctor Valentí Fuster al llibre La cuina de la salut conclouen que per aprimar-te i no tornar-te a engreixar t’interessa fer més saludable el teu estil de vida.

D’altra banda, en el sobrepès entren en joc les emocions. Com en el cas de la Laia, de vegades, mengem per satisfer una necessitat afectiva o per calmar el neguit i el desassossec; hi ha estats emocionals com la frustració, la por, la incertesa, la ira, la culpabilitat, etc. davant dels que podem reaccionar menjant; menjar com a resposta a qualsevol d’aquestes emocions t’engreixarà, a més a més, no t’ajudarà a resoldre el problema que t’està afectant emocionalment.

T’interessa també tenir en compte les conclusions d’estudis recents sobre exercici físic i despesa energètica que han descobert que optar per un programa d’exercicis sense adoptar canvis en els teus hàbits alimentaris pot comportar-te un augment de pes.

Les 3 claus per aconseguir aprimar-te definitivament són:

  1. Fer més saludable el teu estil de vida.
  2. Retrobar la serenor emocional, de vegades mengem per satisfer necessitats emocionals o patim nivells considerables d’estrès i l’estrès engreixa.
  3. Seguir el teu pla personalitzat per aprimar-te, adopta el programa Dieta, mai més! i t’aprimaràs de forma saludable i sostenible, menjant i gaudint, sense pesar els aliments ni comptar les calories, sense prohibicions, sense suplements i sense exhaurir-te cremant calories. Comença avui mateix! Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Come sano y muévete. 12 decisiones saludables“. Ministerio de Sanidad, Agencia Española de Seguridad Alimentaria y Nutrición.
‘La cuina de la salut’ de Ferran Adrià, Valentín Fuster, i Josep Corbella, E.Planeta 2010.
‘Quan la vida puja a la bàscula’ de Pilar Senpau, E. Pòrtic 2011
Descripció de l’Efecte io-io a la Viquipèdia

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Arxivat a Ciència i Tecnologia, Cultura i Societat
2 comments on “3 claus per aprimar-te!
  1. Oriol López ha dit:

    Jo he comprovat que quan estic estressat menjo més, o sigui que estic totalment d’acord amb aquestes investigacions que esmentes que relacionen l’estrès i l’obesitat.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: