Quan pensem en el Premi Nobel de la Pau 1964 i líder de la lluita no-violenta contra la segregació i en favor del drets civils Martin Luther King inevitablement ens venen al cap les seves paraules “I have a dream” del discurs que va pronunciar el 28 d’agost del 1963 als graons de l’escala del Lincoln Memorial durant la Marxa sobre Washington per la Feina i la Llibertat.
El llibre El crit de la consciència recull la transcripció de les conferències radiofòniques El problema de les relacions interracials, La consciència i la guerra del Vietnam, La joventut i l’acció social i La no-violència i el canvi social, que va realitzar el 1967 per a la Canadian Broadcasting Corporation, i el seu sermó nadalenc sobre la pau del mateix any que va ser radiat també per la mateixa cadena.
Les paraules de King recollides a El crit de la consciència ens permeten aprofundir en el seu pensament i es poden considerar d’alguna manera el seu testament abans que fos assassinat, l’any següent.
Oriol López