El Roto és un frau

BxeWls9CYAAW6PT El pitjor que li pot succeir a qualsevol pintor, escriptor, periodista, cineasta o dibuixant que vulgui analitzar la realitat és veure’s afectat pel virus dels prejudicis. Els prejudicis són com uns prismàtics que te’ls poses al revés. En comptes de veure els detalls, obtens una imatge allunyada i distorsionada. Això exactament és el que ha experimentat el dibuixant Andrés Rábago, talment dit El Roto. En les manifestacions del 15M “la masa subía. Miseria, opresión y desigualdad era la levadura”. En canvi, en l’11 de setembre, “cuando los hombres se hacen masa, los demagogos los hornean”. Doncs això, demagògia. I molta. Teories que només admeten un punt de vista perquè si no tremola tota la teoria. Anècdotes elevades a l’altar de les categories. Tertulians omnipresents en favor de la causa. Apocalipsis de totes les formes i colors. Amenaces, insults, menyspreus… Doncs no, quan els homes (i les dones) es fan massa és perquè ja no suporten més que els facin invisibles, muts, inexistents. I s’han de fer veure, i s’han d’ajuntar, i han de dir basta. I ni un milió de pintamones ho pot aturar. I ni una massa de polítics pocasoltes, de tertulians llepaculs i d’institucions manipuladores tenen força per distorsionar la realitat. Perquè la realitat és la que és, no la que els teus prejudicis et diuen que és. Andrés Rábago: eres un fraude. No sirves. Tu capacidad de análisis de la realidad está contaminada. Huele a detritos. Llevas demasiado tiempo adormeciendo tu cerebro con la autocomplacencia. Sal a la calle, a esa calle que crees conocer. Pero no a la Gran Vía madrileña. A la barcelonesa. A la Gran Via de les Corts Catalanes. Date una vuelta por el Born. Habla con la gente. Contempla las estelades en los balcones y pregúntate el porqué. Vete a un mercado. Pero no a uno de Vallecas. Pasea por las paradas de la Boqueria. Y habla. Habla mucho con las personas. Empatiza con lo que dicen. Haz tabula rassa de lo que lees en la prensa madrileña, de lo que dicen los Monagos y Cospedales de este mundo absurdo e injusto. Estoy seguro que, después de un tiempo, te darás cuenta de que lo tuyo no son contradicciones. En el diccionario de la RAE lo definen como ridículo. Dale la vuelta a los prismáticos y observa el detalle.

Em pots seguir al Twitter: @alexsocietat i també al Facebook

Quant a

Si aquest bloc t'agrada el pots recomanar als teus amics... i si no t'agrada, fes-ho amb els teus enemics.

Arxivat a Cultura i Societat
One comment on “El Roto és un frau
  1. Alberto ha dit:

    A mí también me ha decepcionado mucho este hombre desde hace un par de años. Su fina capacidad crítica se confunde bastante al llegar a este tema, en el cual coincide con aquellos a quienes otras veces tanto critica. Está obsesionado con la idea de que en Catañuña estamos completamente manipulados. De que seguimos las órdenes de arriba. Esta idea se la ha tragado sin masticar dos veces. Supongo que lo siguiente será compararnos con Alemania en los años 30. Ah no, espera… que ya lo ha hecho.

    Roto, te convendría estudiar un poco de historia. Pero no me refiero a la del s XVIII sino a lo que ha pasado en Cataluña desde el 2004. En fin. Los consejos que te dan arriba también son mu válidos. Muchos lamentamos que tu tan demostrada y sobrada capacidad de crítica y de sátira patine tantísimo en estas cuestiones. Creemos sinceramente que se debe al enrarecido aire que algunos respiran en la capital. En tus manos está informarte.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: