Un concurs escolar de disseny de videojocs homenatja les dones de ciència de Catalunya

CEJ

S’acosta el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència (11 de febrer)! En aquest context, l’edició d’enguany del II Concurs Escolar de Disseny de Videojocs Científics de Catalunya vol servir per visibilitzar (i reivindicar) la important contribució de les científiques catalanes que han dedicat, o dediquen, la seva vida a la recerca científica.

Es tracta d’una iniciativa promoguda per la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya i Eduscopi, una entitat dedicada a l’educació i la divulgació científica i tecnològica.  El concurs s’adreça a mestres i alumnes de 5è de primària i té per objectiu fomentar el coneixement de la ciència que es fa a Catalunya, així com promoure la creativitat, el treball pluridisciplinari, per projectes i en equip, mitjançant una aproximació lúdica però rigorosa al món de la ciència.

El concurs consta d’una sèrie de fases distribuïdes al llarg del curs escolar, en què les escoles participants han d’anar lliurant el material corresponent a les diverses etapes que integren el procés de disseny d’un videojoc. Les escoles tenen a la seva disposició un manual de disseny de videojocs, a partir del qual poden dissenyar, pas a pas, el videojoc que presentaran al premi. Tal com estableixen les bases del concurs, cada escola hi pot participar amb una única proposta de videojoc, consensuada i treballada col·lectivament.

Enguany el concurs consisteix a dissenyar un videojoc inèdit basat en una científica catalana que hagi destacat en qualsevol camp de la ciència, la tecnologia o àrees afins i, preferentment, que estigui en actiu. Si cerqueu inspiració, podeu consultar els apartats Científiques reconegudes a Catalunya Científiques dels territoris de parla catalana de l’espai destinat a les Dones i ciència en el web de la Secretaria d’Universitats i Recerca.

Cal definir els personatges, els reptes a què s’enfrontaran, els ambients, l’estètica…, però no caldrà programar el joc. De fet,  el premi a la millor proposta de videojoc presentada consistirà en la programació del videojoc per estudiants del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la Universitat Politècnica de Catalunya, a Terrassa. Per tant, després de la feina de disseny, l’alumnat autor del videojoc guanyador tindrà l’oportunitat d’interactuar amb l’equip programador i viure de primera mà l’experiència de materialitzar les seves idees.  Un cop desenvolupat, el joc es publicarà en el  web Personatges en joc i serà d’accés públic.

A més del premi al millor videojoc, hi haurà tres mencions especials:

• Menció especial a la millor història
• Menció especial a la millor estètica
• Menció especial al millor trencaclosques

El premi a la millor proposta de videojoc, així com les mencions especials, es lliuraran públicament en una gala que se celebrarà el dia 24 de maig de 2018.

L’any passat el certamen va comptar amb la participació de 25 escoles i més d’un miler d’estudiants, i el premi al millor videojoc el va guanyar l’escola Teresa Salvat Llauradó (L’Aleixar), amb el joc “L’aventura de Jordi Sabater Pi“, el primatòleg català que va portar Floquet de Neu  al Zoo de Barcelona. 

La informació necessària per participar en el concurs es troba en aquest web. El termini d’inscripció per a les escoles finalitza el 16 de febrer, i les places són limitades. Us convido a entrar-hi i a participar-hi!

cej2017

Una imatge de la I edició del concurs. Autora: Maricel Saball.

Xavier Lasauca i Cisa
Blog L’ase quàntic

Articles relacionats:

Recerca 2.0, Ciència 2.0, xarxes socials, dones i ciència, universitats, open access, open science, innovació a l'Administració, open data...

Tagged with: , , ,
Arxivat a Ciència i Tecnologia
One comment on “Un concurs escolar de disseny de videojocs homenatja les dones de ciència de Catalunya
  1. […] Un concurs escolar de disseny de videojocs homenatja les dones de ciència de Catalunya […]

Els comentaris estan tancats.

Subscriviu-vos-hi gratuïtament i rebreu els nous articles al vostre correu!

RSS
RSS
A %d bloguers els agrada això: