L’Éliane Radigue és una compositora francesa que va ser pionera de la música electrònica el treball de la qual, desenvolupat fonamentalment amb un sintetitzador ARP 2500, es va començar a donar a conèixer sobretot a partir dels 60 del segle passat.

L’Éliane Radigue treballant amb el sintetitzador ARP 2500
Al documental següent, la pròpia Élaine Radigue ens parla sobre el seu procés creatiu:
A continuació podeu escoltar, si us ve de gust, una mostra del seu treball, Geelriandre:
La nord-americana Laurie Spiegel va estar treballant als anys 70 als laboratoris Bell desenvolupant programari divers de dibuix, de representació gràfica i de interacció entre el so i la imatge.

Laurie Spiegel, retiary.org
El 1985 va desenvolupar el programari de composició musical Music Mouse. Spiegel, parlant d’aquest programari, explicava que es tractava d’automatitzar la part del treball de composició musical que pot automatitzar-se per tal que el músic es pogués concentrar en aquells aspectes que no poden automatitzar-se i que el desafiament, precisament, consistia en esbrinar quins es poden automatitzar i quins no.
En la seva vessant de compositora de música electrònica li va donar molt de ressò mediàtic el fet que la seva obra Kepler’s Harmony of the Worlds (1977) fos escollida per a la primera pista del disc amb sons de la Terra que, a mode d’ambaixada terrícola, es va posar a bord de la sonda espacial Voyager per si aquesta acabava topant amb vida extraterrestre que el pogués arribar a escoltar. Nosaltres podem fer-ho al vídeo següent:
Oriol López