La robot Sophia

La Sophia és un dels robots més avançats i populars. Es una ginoide; és a dir, un robot humanoide amb trets femenins.

Pot conversar i interactuar amb els humans i va aconseguir el 2017 que se li atorgués la ciutadania a l’Aràbia Saudí, la primera concedida a un robot.

Ha estat entrevistada per experts i reporters d’arreu del món. A internet podeu trobar els vídeos d’algunes d’aquestes entrevistes.

En algun moment es va fins i tot arribar a dir que es tractava d’una enganyifa i que les preguntes que se li adreçaven eren traduïdes i reenviades a un equip humà que n’elaborava les respostes i les enviava a Sophia. Però, si us mireu alguna de les entrevistes, crec que coincidireu amb mi que això no és creïble, que entre les preguntes que se li fan i les respostes que dona no transcorre el temps necessari per a que això fos possible.

Va ser desenvolupada per l’empresa de Hong Kong Hanson Robotics. i activada el 2015.

Oriol López

Desconegut's avatar
Quant a

M'agrada llegir i el món de la tecnologia

Arxivat a Ciència i Tecnologia

Podeu escriure el vostre comentari aquí:

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Subscriviu-vos-hi gratuïtament i rebreu els nous articles al vostre correu!

RSS
RSS