Anem acostant-nos al món futur imaginat per Isaac Asimov en el qual humans i robots conviurem frec a frec?
A Harbin, una ciutat del nord de la Xina que és la capital de la província Heilongjiang, es va obrir el primer restaurant del món atès per robots.
Robots d’aparença diversa i amb capacitat d’entendre ordres parlades donen la benvinguda als clients, els porten la carta, lliuren les comandes, i cuinen amb l’ajut d’alguns empleats humans per a determinades funcions, com apropar-los els ingredients.
El responsable d’aquest singular restaurant, en Liu Hasheng, que és el director de l’Acadèmia de Robots de la província de Heilongjiang, creu que aquest tan sols és el principi i que molt aviat n’hi haurà un a cada casa per fer diverses tasques domèstiques com cuinar, fer la neteja o ajudar la gent gran.
Font: Robots treballant de cambrers
Oriol López
El que pot causar més prevenció és que aquests cambrers-robot tinguin una aparença excessivament humana.
Sí, suposo que això ha de desconcertar bastant.
Així com l’Asimo fa gràcia quan han presentat un robot que semblava quasi humà la veritat és que crec que tothom ha sentit certa repulsió. Però si que és cert que en el futur caldrà construir robots humanoides que realitzin tasques que en altres circumstàncies haurien de realitzar humans, perquè si són humanoides podran usar eines dissenyades pels humans.
Sí, suposo que gradualment ja ens hi anirem acostumant.