Cada cop és més freqüent l’accés a la web des de dispositius diferents de l’ordinador, com són els telèfons mòbils o les tauletes tàctils. Una pàgina que no es visualitzi correctament quan s’hi accedeixi des d’aquests dispositius provocarà una mala experiència per al visitant. És per això que des de Google van anunciar a “Finding more mobile-friendly search results” que, a partir del 21 d’abril, entrarà en funcionament una modificació del seu algorisme de cerca que farà que les webs que no estiguin preparades per a una correcta visualització dels seus continguts des dels dispositius mòbils obtinguin pitjors posicions a la llista de resultats de les cerques realitzades amb el seu cercador.
Mitjançant l’eina web gratuïta de Google Prova d’optimització per a mòbils podem esbrinar si el disseny de la nostra web (o del nostre blog) està, o no, adaptat per a la seva correcta visualització des dels dispositius mòbils. A més a més, d’altres eines web també gratuïtes, com Responsinator, ens permeten fins i tot de veure l’aspecte d’una determinada web a les pantalles de diversos dispositius mòbils.
La tecnologia que permet l’adaptació automàtica d’una web a les diferents formes i mides de les pantalles dels dispositius des dels quals s’hi accedeix es coneix com a disseny web adaptatiu o, en anglès, “responsive web design”. Si la teva web fa servir la plataforma WordPress, tens a la teva disposició multitud de temes (plantilles) WordPress gratuïts amb disseny adaptatiu per triar, que faran que es visualitzi bé a tota mena de dispositius.
Oriol López
Per a saber-ne més:
Guia de SEO Mòbil Per a Sobreviure al Mobilegeddon (i més enllà)
[…] Google penalitzarà les webs que no tinguin un disseny adaptatiu i per aquest motiu hem fet la feina que calia, ha sigut dura ja que s’han hagut de passar totes les entrades manualment, però un cop acabada estem satisfets de l’esforç. […]