
“Hello, I’m a Robot“, de Jeff Keyzer, Flickr
Les vacances són una oportunitat per dedicar-nos a les nostres afeccions i/o per a engegar-ne de noves.
Ja fa temps que l’aprenentatge de la robòtica s’està utilitzant a les escoles amb gran èxit com a recurs per a la implicació i motivació dels alumnes en el procés d’aprenentatge. Això fa que cada cop més i més persones s’introdueixin en aquest fascinant món. El seu caràcter interdisciplinari permet utilitzar-la per a l’aprenentatge de disciplines tan diverses com la mecànica, l’electrònica o la informàtica.
La robòtica com a passatemps té també cada dia més seguidors, alguns dels quals provenen d’altres de més clàssics, com l’aeromodelisme o l’afecció a l’electrònica o als ordinadors. Es tracta d’una activitat que pot realitzar-se en solitari o en grup i que permet reunir a pares i fills per gaudir i aprendre junts, els uns dels altres. Hi ha qui diu que la robòtica podria arribar a esdevenir el passatemps per excel·lència del segle XXI.
Un passatemps que té també molts seguidors i una gran vinculació amb la robòtica és l’animatrònica, que dota de moviments que els fan semblar vius ninots amb aparences d’éssers reals o fantàstics i que és sobretot coneguda per la seva aplicació al món del cinema.
Oriol López