Abans de llençar el teu ordinador vell, pensa que hi ha almenys dues coses simples que pots fer per donar-li una nova vida:
- Si encara fa servir un disc dur mecànic i lent, el pots fer molt més àgil substituint-lo, per un preu mòdic, per un dispositiu estàtic, SSD, molt més ràpid.
- Una altra cosa que pots fer i, a més a més, aquesta sense cost, que és substituir-ne el sistema operatiu i el programari obsolets per un nou programari actualitzat i lliure com el que proporciona la distribució Ubuntu. Pensa que el programari lliure generalment aconsegueix un millor rendiment del maquinari, fins i tot si es tracta de maquinari vell.
De totes maneres, abans d’emprendre cap canvi, convé que et facis una còpia de seguretat dels teus documents, imatges i vídeos que hi puguis tenir desats amb l’objectiu de poder-los restaurar quan hagis actualitzat l’equip.
I dona’t uns dies per anar-te familiaritzant i acostumant al nou programari.
Oriol López
Podeu escriure el vostre comentari aquí: