Un altaveu no pot reproduir correctament tota la gamma de sons, des dels més greus als més aguts; per això s’utilitzen grups d’altaveus tancats dins del que es coneix com a bafle, on hi ha altaveus especialitzats dissenyats per a reproduir correctament els sons més greus, coneguts com a “woofers”, i altaveus coneguts com a “tweeters”, especialitzats en la reproducció dels sons més aguts.
Dins dels bafles, uns circuits coneguts com a filtres d’encreuament reparteixen l’àudio, en funció de la seva freqüència, als altaveus corresponents que l’han de reproduir.
La forma i dimensions del bafle, així com el material del qual està fet són claus per a obtenir un bon so. La fusta sol donar un millor so que el plàstic.
Alguns bafles, per potenciar els baixos, tenen un forat a l’exterior que és la sortida d’un laberint conegut com a bass-reflex.
També es poden potenciar els baixos mitjançant un circuit electrònic conegut amb diferents noms, en funció del fabricant, com el de mega-bass.
Oriol López
Podeu escriure el vostre comentari aquí: